DÖKE

Diák és Öntevékeny Körök Egyesülete Komló

Hírdetés

Pecsi keksz manufaktura

Bringás összetartás Orfűn (09.29)

Kilenc fő vett részt az idei hatodik ingyenes kerékpártúránkon. Ezúttal a jól bevált helyre mentünk: Orfűre.

Orfu tekeres 2018

A túrát ezúttal is Tóth Márió szervezte és vezette, az alábbiakban az Ő beszámolója olvasható:

Az időjárás igazán ősziesre sikerült. A nap sütött és erős hideg szél fújt, amivel később többször is meggyűlt a bajunk. Fújt jobbról, balról, szemből, hátulról. Jól jött a kezekre a hosszú, meleg bringás kesztyű.

9:45-től kezdtünk el gyűlni a Sportcsarnoknál, utunkat aztán 10 órakkor indítottuk el, 9 fővel. A társaság igen vegyesre sikeredett. Ezúttal mi, komlóiak voltunk kevesebben. Két pécsi és két helybéli mellett, öt fő is Hosszúhetényből jött át a kedvünkért. Közülük hárman rögtön bringával, így az ő távjuk nagyjából 70km lett a nap végére.

Az útvonal a már jól bevált volt. Az Altárón át hamar eljutottunk előbb Mecsekjánosiba, majd onnan az azt és Mecsekpölöskét összekötő kerékpárútra. Pölöskén átgurulva ismét egy bringás aszfalt csík következett, amely elvitt minket Magyarszékre. Itt még volt egy helyi szakasz, viszont a települést már a főúton hagytuk el és azon is jutottunk el Orfűre, Barátúron és Magyarhertelenden át.

A tó partján aztán jöhetett a hosszabb pihenő, illetve a bringás sztorik kivesézése.
Úgy kétórával, pár hambival, üdítővel, kávéval és több fotóval később már mindenki készen állt a hazaútra. Mindenekelőtt azonban még tettünk egy tó kört a part menti gyalogos, bringás sétányon, hogy megcsodálhassuk a szép látványt.

Túránk során mind oda, mind vissza tartottuk a jól bevált receptet: mindenkit megvártunk, nem siettünk sehova, együtt jöttünk, együtt érkeztünk. Csapatként, túrázókként.

A társaság, mint idén eddig mindig, most is jó volt. Az első túránkhoz képest teljesen kicserélődött a legénység. Tele voltunk most is új arcokkal, illetve voltak már jólismertek is. De ezek a hangulaton mit sem változtattak. Külön öröm, hogy ahogy szinte minden túránkon, úgy most is volt legalább egy fiatal akit mozgásra tudtunk bírni. Ezúttal ketten is.

Kisebb szünet után tartottuk meg a mostani bringázásunkat. A júliusi túránkat Augusztusban pihenő követte. Főként azért mert nyár volt és olyankor a többség nyaral valahol, részben pedig azért, hogy a Jó Szerencsét Kerékpártúránkra mindenki kipihenten érkezhessen.

Az idei évre még két kerékpáros összetartást tervezek. Egyet Októberre, egyet pedig Novemberre. Ezekről a leggyorsabban Facebook-on az oldalunkon, a csoportunkban vagy egyenesen tőlem tudsz informálódni. De ha kérdésed van e-mailen keresztül is megtalálsz: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.